آرشاآرشا، تا این لحظه: 10 سال و 11 ماه و 16 روز سن داره

آرشا عشق مامان و بابا

هفته 36

1392/2/11 12:25
نویسنده : افسانه
504 بازدید
اشتراک گذاری

سلام نفس مامان 

چطوری پسر خوشگلم؟؟؟ عزیزم دیگه داریم به زمان آخر بارداری نزدیک میشیماسترس هر چقدر نزدیکتر میشیم ترس من بیشتر میشه خدا کنه همه چی به خیرو خوشی تموم بشهماچ عزیزم این روزا خیلی تو شکمم وول میخوری منم هی ازت فیلم میگیرم بعضی اوقات فکر میکنم الانه که شکممو پاره کنی بیای بیرونتعجب عزیز دلم فردا وقت دکتر دارم خدا کنه یه سونو برام بنویسن که بتونم روی ماهتو ببینم ... دیگه تا آخر این هفته رشد شما کامل میشههورا

کودک شما چگونه تغییر می کند؟

وزن كودك شما هر روز زياد مي شود، تقريبا روزي 30 گرم. وزن او حدود 2700 گرم است و حدود 48.2 سانتي متر طول دارد. موهاي كرك مانند او و همين طور ورنيكس (ماده نسبتا چربي كه بدن او را پوشانده بود و از پوست او در برابر مايع آمنيوتيك محافظت مي كرد) در حال ناپديد شدن هستند. كودك شما همه اين مواد را به همراه ديگر ترشحاتي كه به درون مايع آمنيوتيك مي ريزند، مي بلعد و اين مواد تا زمان تولد در شكم او باقي خواهند ماند. اين مخلوط سياهرنگ كه مكونيوم ناميده مي شود، اولين مدفوع كودك شما را تشكيل خواهد داد.
در انتهاي اين هفته كودك شما كامل شده است. به كودكاني كه در بين هفته هاي سي و هفتم و چهل و دوم به دنيا بيايند كامل مي گويند، به آنها كه قبل از 37 هفته بدنيا مي آيند نارس و بعد از 42 هفته ديررس مي گويند. سر اكثر كودكان در اين مرحله به طرف پايين قرار گرفته است كه براي يك زايمان راحت مناسبتر است. در صورتي كه وضعيت كودك شما به اين شكل نباشد پزشك يا ماما از شما خواهد خواست كه در هفته آينده براي تغيير وضعيت قرار گرفتن كودك در رحم برنامه ريزي كنيد، برخي تمرينات ورزشي به اين چرخش كمك خواهند كرد. بندرت پيش مي آيد كه پزشك يا ماما سعي كنند كه با انجام حركات آرام و نرم از روي شكم وضعيت قرار گرفتن كودك در رحم را تغيير داده و سر او را به طرف پايين برگردانند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

شقایق مامان آرشا
11 اردیبهشت 92 16:39
سلام عزیزم من به نیابت از کوجولوهای عزیز تو این روز براتون پیغام می دارم تقدیم به تو مامان مهربون.
من یه گلم تویی برام یه ریشه
مادر بمون کنار من همیشه
کنار من بمون تا همیشه
که هیچکی مثل مادرم نمی شه


مرسی شقایق جون لطف کردی عزیزم