آرشاآرشا، تا این لحظه: 10 سال و 11 ماه و 16 روز سن داره

آرشا عشق مامان و بابا

هفته بیستم

1391/10/20 9:06
نویسنده : افسانه
268 بازدید
اشتراک گذاری

سلام پسر ناز مامان 

چطوری مامانی ؟ تو دل مامان جات راحته؟ عزیز دلم امروز نصف دوران بارداری رو با هم پشت سر گذاشتیمmade by Laie عزیزم دیگه تکونهای شما رو حس میکنمهورا بعضی اوقات خیلی شیطون میشی و خیلی تکون میخوری اما بعضی اوقات هم باید انتظار بکشم تا یه تکون کوچولو بخوری ... الهی مامان قربونه اون دست و پای کوچولوت بشه نفسمconnie_mama.gif خدا رو شکر دکتر که رفتم گفتن شما هیچ مشکلی نداری و دوباره صدای قلبتو واسم گذاشتن انشالله هیچ وقت تو زندگیت مشکل نداشته باشه ماچ

حالا ببینیم گل پسرم تو این هفته چه تغییراتی میکنهخیال باطل

کودک شما چگونه تغییر می کند؟

وزن كودك شما به 320 گرم رسيده است. طول بدن او نيز از فرق سر تا باسن برابر 16.5 سانتي متر و از فرق سر تا پاشنه پا به صورت كشيده و صاف حدود 25 سانتي متر است. (در بيست هفته اول طول بدن كودك را از سر تا باسن محاسبه مي كنيم. بعد از آن طول بدن او را از سر تا نوك انگشتان پا محاسبه مي كنيم. زيرا در بيست هفته اول پاهاي كودك خميده شده و در مقابل نيم تنه بالايي او قرار گرفته اند و به سختي مي توان طول آنها را اندازه گرفت).
يك ماده چرب و سفيد رنگ بنام ورنيكس تمام بدن كودك را مي پوشاند تا از پوست او در مدت طولاني غوطه ور بودن در مايع آمنيوتيك محافظت كند. اين پوشش نرم و ليز حركت كودك در مجراي زايمان را نيز آسان تر مي كند.
عمل بلعيدن توسط كودك بيشتر انجام مي شود كه يك تمرين خوب براي دستگاه گوارش او است. او مكونيوم نيز توليد مي كند كه يك ماده چسبنده و سياهرنگ است و مخلوطي از سلولهاي مرده ترشحات دستگاه هاضمه و همچنين مايع آمنيوتيك بلعيده شده مي باشد. اين ماده در روده هاي او جمع مي شود و در اولين مدفوع او پس از تولد از بدنش خارج مي شود (البته بندرت برخي از كودكان اين ماده را در رحم يا در طول زايمان دفع مي كنند).

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

صبا
25 دی 91 10:43
الهی فدای تکان خوردنش بشم
خدا رو شکر سالمی .
ایشالا همیشه زیر سایه ی مامان و بابای مهربونت سالم و سلامت باشی گل پسر .
بی صبرانه منتظر دیدن روی ماهت در هنگام تولدتم .خاله جون عکسش را می گذارید وقتی به دنیا امد ؟


مرسی عزیزم از نظرهای پر محبتت چرا که حتما وقتی به دنیا اومد عکسشو میذارم