آرشاآرشا، تا این لحظه: 10 سال و 11 ماه و 16 روز سن داره

آرشا عشق مامان و بابا

هفته هجدهم

1391/10/6 20:02
نویسنده : افسانه
234 بازدید
اشتراک گذاری

سلام عزیز دل مامان 

امروز هجده هفته از مهمون بودنت تو دل مامان میگذره ....... وای نمیدونی امروز چه برفی میاد حسابی هوا سرد شده  از صبح تا همین الان که دارم وبلاگتو آپ میکنم بارش برف قطع نشده فکر کنم فردا برای بیرون بردن ماشین باباجون کلی مشکل داشته باشه امروز صبح مامان با کلی ترس رانندگی کرد اما ظهر تصمیم گرفتم برم دنبال بابا که برای رفتن به کلاس بعدی دچار مشکل نشم وفتی هم اومدیم خونه نزدیک 10 بار به بابا میگفتم خوب شد اومدم دنبالت نیشخند عزیزم امتحان های میان ترم مامان به سلامتی تموم شد اما هنوز تا بخوام نفسی تازه کنم باید امتحانهای پایان ترم رو بدمآخ بعضی از دوستام میگن این درس خوندن من تو دوران بارداری باعث میشه نی نی باهوش بشه امیدوارم اینجوری باشه و درس خوندن من شما رو اذیت نکنه گلم

حالا نوبت تغییرات نی نی در این هفته :

کودک شما چگونه تغییر می کند؟

اندازه كودك شما تقريبا 14 سانتي متر (تقريبا به اندازه يك سيب زميني بزرگ) و وزن او حدود 220 گرم است. او مشغول خم كردن دستها و پاهايش است و شما به تدريج اين حركات را بيشتر و بيشتر احساس خواهيد كرد. رگهاي خوني او را مي توان از زير پوست نازك و شفافش ديد و گوشهاي او اكنون در مكان نهايي خود قرار دارند و بخشهاي بيروني گوشهاي او نيز پيدا هستند. دور اعصاب او با ميلين (كه يك پوشش محافظ از جنس چربي است) در حال پوشيده شدن است و اين فرآيند تا يكسال پس از تولد او نيز ادامه خواهد يافت. اگر كودك شما دختر است رحم و لوله هاي فالوپ او شكل گرفته و در محل نهايي خود قرار دارند. اگر كودك شما پسر است اندامهاي جنسي او قابل مشاهده هستند هر چند ممكن است در سونوگرافي ديده نشوند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

مامان فری
6 دی 91 20:15
سلام مامانی مهربون و فعال انشالله دوران بارداری رو به سلامتی طی کنی ، مراقب خودت باش ، التماس دعا


مرسی عزیزم
خاله ی نی نی
11 دی 91 8:04
به امید خدا که این چند ماهم زودی میگدره نینی خوشگل باهوش ... همه چی تموم واسه خاله و خونوادش بدنیا میاد

خدا به همراتون
مرسی عزیز دلم
صبا
14 دی 91 20:53
باهوش و برتر به دنیا بیایی عزیزم . دعا می کنیم برات .